wtorek, 11 lipca 2017

Nie chcę narzekać, ale …



Od pewnego czasu niestety nie mogę przestać o tym myśleć.  Co mnie tak rozstroiło?  Ano to, że nagrodzone zostało chamstwo, arogancja, ignorancja i brak profesjonalizmu. Tak, właśnie tak to wygląda z mojego (i większości) punktu widzenia. I nie chodzi tutaj o zazdrość. Bynajmniej! Chodzi o sam fakt, że ktoś awansuje na stanowisko kierownicze nie mając ku temu żadnych kwalifikacji i doświadczenia. Decyzja jednej osoby. I nic nie jest w stanie zmienić tego stanu rzeczy. Nawet wypowiedzenia umów o pracę rzucane przez team w zastraszającym tempie.

Delikwent, o którym piszę oczywiście odbiera wszystko jako atak na swój awans. Nie stara się choć w minimalnym stopniu krytycznie spojrzeć na fakty. Mam wrażenie, że wręcz żyje w wyimaginowanej przez siebie rzeczywistości, w której jest najlepszy, najpiękniejszy, najmądrzejszy. A prawda jest niestety zgoła inna.

Ktoś mógłby powiedzieć: eh, gadanie sfrustrowanej baby. A to nie tak. Niech każdy robi to, co dla niego jest odpowiednie i zajmuje to przysłowiowe miejsce w swoim szeregu. Nie każdy stworzony jest do zarządzania. Ale na litość boską! Nie udawajmy, że chamstwo to asertywność. Nie udawajmy, że mobbing to zwykłe zjawisko w pracy. Nie udawajmy, że przypisywanie sobie nie swoich zasług i sukcesów jest w porządku. Nie udawajmy, że tego nie dostrzegamy!

Cały czas zadaję sobie pytanie (i nie tylko ja), jak to w ogóle się stało? Ano stało się, choć nikt nie może sobie tego wytłumaczyć. Ale ja się na to nie godzę. Nie godzę się na to, aby brak szacunku do wszystkich wokół, obrażanie pracowników, donoszenie na innych, ordynarność i brak kultury były nagradzane. O braku wiedzy już nie wspomnę. I mogę się złościć i walczyć,  choć wiem, że nie wygram. Taki jest chyba współczesny świat, który dla mnie jest niepojęty i nie do zaakceptowania. Co mi pozostaje? Najchętniej ukryłabym się przed tym światem w bieszczadzkich lasach.

Dla ukojenia oglądam zdjęcia z miejsca, do którego pragnę uciec.






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz